netoxin

netoxin

netoxin

netoxin

جلوگیری از هک وای فای

موضوع جلوگیری از هک وای فای این روزها با انتشار انواع ابزارهای هک وای فای بصورت کاملا جدی توصیه می شود. متاسفانه انتشار دهنده های ابزار هک وای فای به اصول انسانی و حقوقی توجهی نمی کنند. جالب است بدانید هک وای فای به حدی سر زبان ها افتاده که بچه های کوچک نیز از این موضوع صحبت می کنند. به همین جهت احساس وظیفه کردیم تا با نگارش و انتشار مقاله ای جامع و کامل از این مشکل جلوگیری کنیم.

جلوگیری از هک وای فای

اهمیت جلوگیری از هک وای فای

توجه داشته باشید که مسئولیت اینترنت و آی پی مورد استفاده شما در آن لحظه با شماست. یعنی اگر کسی وای فای مودم شما را هک و از آن استفاده غیر اصولی مانند فیشینگ و موارد مشابه کند در قبال این موضوع مسئول خواهید بود. پس در این موضوع صرفا بحث هزینه نیست و مسئولیت نیز مطرح است.

آموزش جلوگیری از هک وای فای

با توجه به اینکه اهمیت جلوگیری از هک وای فای مطرح شد باید بلافاصله نسبت به آموزش جلوگیری از هک وای فای اقدام نمایید. هکرها برای جلوگیری از به دام افتادن معمولا از اینترنتی استفاده می کنند که مسئولیت آن اینترنت با آنها نیست. در این مقاله که آموختن آن اهمیت بالایی دارد به موضوع مهم جلوگیری از هک وای فای خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

نرم افزار جلوگیری از هک وای فای

در این آموزش هیچ نیازی به نرم افزار یا ابزار وابسته دیگری نخواهیم داشت. در نرم افزارها امنیت و ساختار خود آنها نیز مورد بحث است و همانطور که گفته شد ما روشهایی به شما خواهیم گفت که نیازی به استفاده نرم افزار جلوگیری از هک وای فای نخواهید داشت.

جلوگیری از هک وای فای zyxel

برای اینکار در مودم های zyxel وارد کنسول مودم شوید. برای ورود به کنسول مودم در مرورگر 192.168.1.1 را وارد و Username , Password آنرا وارد کنید. Username معمولا admin و Password معمولا admin یا 1234 است. در این آموزش از مودم DEL1202-T10 زایکسل استفاده شده است. پس از ورود به مدیریت مودم طبق تصاویر زیر به مسیر Network Setting – Wireless رفته و در صفحه ظاهر شده بر روی تب WPS کلیک کنید. در این صفحه وضعیت WPS را در حالت Disable قرار داده و Apply کنید. غیر فعال کردن قابلیت WPS از خوانده شدن کلید Protected Setup جلوگیری می کند.

جلوگیری از هک وای فای zyxel

در ادامه برای امنیت هر چه بیشتر اقدام به ایجاد محدودیت در اتصال با مودم با تعریف Mac Address دستگاه های خودمان است. برای اینکار ابتدا به مسیر Security – Filter رفته و در صفحه ظاهر شده در مقابل عبارت Rule Type selection مقدار White list و در مقابل عبارت MAC Filter Rule Index مقدار 1 تا هر عددی که قصد تعریف برای آن رول را داریم انتخاب می کنیم. Active را برابر Yes و برای Source MAC Address مقدار Mac Address دستگاه خود را وارد و Apply می کنیم. در اینصورت هیچ دستگاه دیگری غیر از دستگاه تعریف شده مجاز به اتصال به این مودم نیست. با توجه به اینکه پیدا کردن مک آدرس در انواع دستگاه ها با هم تفاوت دارد در صورتی که آنرا پیدا نکردید از طریق نظرات اعلام کنید تا راهنمایی کنیم.

جلوگیری از هک وای فای zyxel

جلوگیری از هک وای فای tp-link

در صورت درخواست قرار داده خواهد شد …

جلوگیری از هک وای فای d-link

در صورت درخواست قرار داده خواهد شد …

هک کردن وای فای با اندروید

متاسفانه ابزارها و اپلیکیشن های بسیاری بوجود آمده اند که به راحتی از نقاظ ضعف مودم ها سئو استفاده کرده و به آنها نفوذ می کنند. معمولا اکثر نفوذ ها با خواندن کلید WPS انجام می شود که با غیر فعال کردن آن می توان به راحتی جلوی این مشکل را گرفت. حالت های دیگر نیز با رمز عبور قدرتمند قابل حل است.

جلوگیری از هک وای فای مودم

با توجه به تنوع مودم ها و انواع مدل های آن نمی توان در مورد همه آنها بحث و بررسی کرد. موردی که وجود دارد تشابه و اصول کلی کار است که در همه آنها به یک حالت است. جلوگیری از هک وای فای مودم با موارد گفته شده برای مدل های فوق کارایی دارد. اگر چنانچه مشکلی در انجام و حل آن دارید در بخش نظرات مطرح کنید تا پاسخ داده شود.

توصیه های عمومی جهت جلوگیری از هک wifi

  • از رمز عبور ساده استفاده نکنید. رمز عبور حداقل ترکیبی از اعداد و حروف بزرگ و کوچک باشد.
  • از حالت open wifi به هیچ عنوان استفاده نکنید.
  • رمز عبور wifi خود را در اختیار اشخاص غیر قرار ندهید.
  • رمز عبور کنسول مدیریت مودم را تغییر دهید.
  • مشخصات ورود به کنسول مودم را با استفاده از قابلیت ذخیره مشخصات در مرورگر ذخیره نکنید.
  • از رمز عبور wifi و مودم بصورت امن نگهداری کنید.
  • firmware مودم را به محض انتشار نسخه جدید بروزرسانی کنید.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.