سئوی خارجی سایت به مجموعه عوامل و اقداماتی گفته می شود که بیرون از سایت بوده و روی سایت تاثیر می گذارد. طبق بررسی های انجام شده و با در نظر گرفتن اینکه سئوی داخلی سایت بدرستی انجام شده است سئو خارجی بیشترین تاثیر را در بهبود وضعیت سئو یک سایت دارد. توجه به اینکه فعالیت ، وضعیت و ساختار سایت در خارج از آن به چه صورت است شامل بحث سئوی خارجی می شود.
سئوی خارجی شامل کلیه اقدامات انجام شده در بیرون از سایت می شود. از لینک بیلدینگ گرفته تا شبکه های اجتماعی ، تبلیغات کلیکی و ده ها موارد دیگر جزو مباحث سئو خارجی هستند. صرف اینکه سئو خارجی را تنها با لینک سازی در بیرون از سایت تفسیر کنیم صحیح نیست.
سئو خارجی موضوعی بسیار گسترده و با عمق زیاد است. پس از اینکه مطلبی در سایت خود منتشر می کنیم و قصد داریم آنرا به بالاترین نتایج موتورهای جستجو مخصوصا گوگل برسانیم سئو خارجی نمود بسیاری پیدا می کند. هر قدر مطلب منتشر شده غنی و استاندارد باشد بدون سئو خارجی نتیجه مورد انتظار را برآورده نخواهد کرد. مخصوصا اگر کلمات کلیدی مورد نظر ما رقابتی باشد. پس از انتشار مطلب و اطمینان از اینکه در گوگل ایندکس شده است باید از راه های مختلف اقدام به توزیع و نشر محتوای خود کنیم. انتشار محتوا باید در فروم های مرتبط با موضوع ، شبکه های اجتماعی ، تکثیر لینک در سایت ها و وبلاگ ها ، تبلیغات و موارد مشابه انجام گیرد. تصویر فوق را با دقت مشاهده کنید. مشاهده می کنید که به موارد بسیاری اشاره می کند. توجه داشته باشید که این موارد تعداد و رویه مشخصی ندارند. در کل موضوع سئو خارجی در هر جا که بتوان مطلب را مورد بازنشر قرار داد مطرح است. مصداق کاملا مشابه به سئو خارجی عملکرد کاندیداهای سیاسی است که از هر ابزار برای تبلیغ و نمایش خود استفاده می کنند. در نتیجه کسی در این امر موفق تر است که نشر بهتری داشته باشد. انتشار خوب از انتشار بیشتر اهمیت بالایی دارد. مانند اینکه شما بجای 10 سایت معمولی در یک سایت پربازدید و معتبر تبلیغ کنید. قاعدتا نتیجه بهتری در حالت دوم خواهید گرفت.