netoxin

netoxin

netoxin

netoxin

امنیت شبکه

امنیت شبکه یا Network security موضوعی کلی بوده و موارد وابسته بسیاری را شامل می شود. در امنیت شبکه بحث بر روی صفر تا صد عوامل موجود در آن شبکه است. از شبکه های محدود تا بزرگترین شبکه ها موجود در وب و محلی همگی تحت تاثیر همدیگر هستند و امنیت آنها به یکدیگر وابسته است. توجه داشته باشید که این موضوع جزو مهمترین مباحث موجود در امنیت است. در این مقاله موضوع امنیت در شبکه را بررسی خواهیم کرد. با ما در این مقاله تحلیلی همراه باشید.


امنیت شبکهامنیت شبکه چیست

امنیت شبکه در تمامی محیط هایی که در آنها ارتباطی محدود یا آزاد وجود دارد مطرح است. از امنیت شبکه های محدود خانگی یا شرکتی گرفته تا بزرگترین شبکه  های جهانی همگی تابع قوانین و policy آن شبکه هستند. امنیت در شبکه زمانی اهمیت پیدا می کند که اطلاعات ارزشمند هستند و باید از آنها محافظت شود و تنها در سطح دسترسی های محدود شده قابل دسترس باشند. ساختار یک شبکه بسته به نوع و مدل امنیتی آن متفاوت است. در حالت کلی امنیت شبکه به شرایطی گفته می شود که در آن در حین خدمات دهی طبق الگوی آن مشکلی از لحاظ دسترسی غیر مجاز و مشابه آن اتفاق نیافتد. اصول و الگوریتم امنیت در تمامی شبکه ها از یک اصل پیروی می کنند.


 


امنیت شبکه کامپیوتری

امنیت شبکه کامپیوتری جزو اساسی ترین مباحث موجود در امنیت است. با توجه به اینکه غالبا در شبکه های کامپیوتری اطلاعات بسیار ارزشمند و حیاتی رد و بدل می شوند حفاظت و امنیت از شبکه های کامپیوتری امری حیاتی است. پیاده کردن تمامی قوانین موجود در امنیت مربوط به شبکه های کامپیوتری محیطی امن و قابل اعتماد را فراهم کرد. با وجود رعایت نیز حفظ ، نگهداری و ارتقا زیرساخت و نرم افزارهای مدیریت و کنترل شبکه امری ضروری است. در ادامه با دسترسی به مقالات امنیتی در ارتباط با شبکه های کامپیوتری می توانید موارد امنیتی شبکه را ساماندهی کنید. شما می توانید بالاترین سطح مقالات امنیتی شبکه را در این سایت بیابید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.