netoxin

netoxin

netoxin

netoxin

تاثیر محتوای تکراری در سئو

تاثیر محتوای تکراری در سئوReviewed bynetoxinonJul 4Rating:5.0محتوای تکراریمحتوای تکراری , تاثیر محتوای تکراری بر سئو , محتوای تکراری در سئو , مطلب تکراری در سئو , جریمه سایت به دلیل محتوای تکراری

محتوای تکراری یکی از بزرگترین اشتباهات رایج در سئو است. ممکن است محتوای تکراری بصورت عمدی یا سهوی انجام شود. از دید فنی این دو هیچ تفاوتی ندارند و تاثیر منفی در سایت می گذارند. وجود این مورد در سایت ها بسته به نوع و ساختار آن متفاوت است. ممکن است محتوای تکراری سهوا بوجود آمده باشد که ما راهکار مخصوص حل آنرا ارائه خواهیم کرد. اگر این مورد به صورت عمدی انجام شده باشد تصحیح آن زمان و انرژی بیشتری خواهد برد اما در هر حال نگران نباشید قابل حل است.

محتوای تکراری در سایت های استاتیک

این مشکل در اغلب سایت های ایستا وجود دارد. اگر بصورت معمول قالب استاتیک را در هاست خود قرار دهید مشکل محتوای تکراری بوجود خواهد آمد. یعنی به احتمال بسیار بالا سایت با url های زیر قابل نمایش است که این حالت در سئو یک فاجعه است.

http://domain.com , http://www.domain.com , http://domain.com/index.html , http://www.domain.com/index.html

اگر بر روی سایت ssl هم نصب شده باشد مشکل بزرگتر خواهد شد و علاوه بر http با https هم تکرار خواهد شد. پس چاره چیست؟

در قدم اول باید تصمیم بگیرید که سایت با www نمایش داده شود یا بدون آن. توصیه می شود که اگر مدت زیادی است این مورد وجود دارد کلمات کلیدی سایت خود را در گوگل سرچ کنید و نتیجه آنرا در تصمیم گیری دخالت دهید. برای مثال اگر سایت شما در نتایج جستجو بدون www نمایش داده می شود بهتر است تصمیم گیری به نمایش سایت بدون www باشد و بالعکس. پس از تصمیم گیری وارد حالت ویرایش فایل htaccess. شده و بصورت زیر عمل می کنیم.

بدون www – بجای domain.com دامنه خود را قرار دهید.

RewriteEngine On
RewriteCond %{HTTP_HOST} ^www.domain.com [NC]
RewriteRule ^(.*) http://domain.com/$1 [R=301,L]

با www – بجای domain.com دامنه خود را قرار دهید.

RewriteEngine On
RewriteCond %{HTTP_HOST} ^domain.com [NC]
RewriteRule ^(.*)$ http://www.domain.com/$1 [R=301,L]

پس از اینکار باید فایل index.html را به صفحه اصلی انتقال دهیم. برای اینکار کد زیر را در فایل htaccess. قرار دهید.

Redirect 301 /index.html /

پس از انجام موارد فوق نتیجه را تست کنید تا همه چیز درست بوده و مشکلی بوجود نیامده باشد. ضمنا اگر از ssl بر روی سایت استاتیک خود استفاده می کنید باید کد زیر را در فایل htaccess. وارد و همه http ها را در این فایل به https تغییر دهید.

RewriteEngine On 
RewriteCond %{SERVER_PORT} 80 
RewriteRule ^(.*)$ https://zirsakht.net/$1 [R=301,L]

محتوای تکراری در سایت های داینامیک

محتوای تکراری

خوشبختانه در اکثر سیستم های مدیریت ها مشکل محتوای تکرار آدرس ها وجود ندارد. موضوع قابل بحث در این مورد اشتباه مدیران سایت در مدیریت محتواست. بهتر است در این حالت نام محتوای تکراری را به هدف های تکراری تغییر دهیم.

قرار دادن محتوای یکسان در url های مختلف در یک سایت اشتباه محض است. اما تصور اشتباهی که در بین بسیاری از وبسمتران رایج است تکرار کلمات کلیدی سایت در همه صفحات است. برای مثال اگر کلید واژه ما خرید هاست است هیچ نیازی نیست که در تمامی صفحات روی آن زوم کنیم. تنها یک صفحه کافیست و سایر صفحات باید برای آن کار کنند. یعنی در صورت وجود واژه های کلیدی در سایر صفحات باید به صفحه هدف لینک داده شود تا هدف ها بصورت واحد به یک آدرس تجمیع و نتیجه بهتری حاصل شود.

جلوگیری از جریمه سایت به دلیل محتوای تکراری

اگر محتوای تکراری یا هدف تکراری دارید بهتر است با قرار دادن کد زیر در فایل htaccess. به ازای هر url تکراری و غیر هدف ، قدرت آن هدف را به صفحه مورد نظر بدهید.

duplicate-content = آدرس محتوا یا هدف تکراری – target-content = آدرس محتوا یا هدف اصلی

Redirect 301 /duplicate-content /target-content

در این حالت مراجعه کننده و روبات های جستجوگر از صفحه تکراری به صفحه هدف منتفل می شوند و صفحه تکراری قابل مشاهده نیست. از این تکنیک برای صفحات حذف شده و صفحاتی که به هر دلیل url آنها تغییر کرده است استفاده می شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.